tirsdag 17. mars 2009

I should tell yo mama on ya






















Beatboxing, altså. Jeg vet ikke helt. Det er imponerende hvis man er flink til det, men som musikk blir det sånn passe. Det funker ikke så verst i Erykah Badu låten under, hvor beaten er flott sydd sammen av diverse lyder laget av Rahzel, sannsynligvis den mest kjente (eneste kjente?) beatboxeren i verden. Men dette hører med til unntakene, oftest blir det litt sånn "veldig bra, Rahzel, men jeg tror jeg setter på noe ordentlig musikk nå"

Beatboxing: slager på vorspiel* hvis man er flink, ikke spesielt engasjerende som musikk.

Rahzel & Erykah Badu - Southern Girl
fra Make The Music 2000 (1999)

Nå når jeg tenker meg om, Matisyahu drev og beatboxet litt på albumet sitt, og han var jo kjent i noen uker. Du vet, Matisyahu, han som laget jævlig kjedelig reggae og var ortodoks jøde på en og samme tid!?!?

Og når jeg tenker meg enda mer om, fyren i denne videoen er helt rå, selv om jeg ikke vet om "beatboxer" er særlig dekkende.


Jeg er åpen for muligheten for at det finnes beatboxere der ute som ikke bare er levende partytriks, så si gjerne ifra dersom du vet om noen.

*Hvor Rahzel antakeligvis gjør sitt beste arbeid for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar